piątek, 30 lipca 2010

Shabby w obłoku glamour ...moje fascynacje wnętrzarskie...

romantyczny ..paryski loft ...i moje chciejstwo największe konik drewniany
Reportage réalisé par Annabelle Douce. Photos Louis Gavard ...
Art&Décoration N°456 Nov-Dec 2009

























Tego konika drewnianego …na płozach zobaczyłam wędrując po paryskim lofcie …wirtualnie oczywiście …i chyba to właściwy moment do ujawnienia mojej kolejnej pasji …związanej z aranżacją wnętrz. To mój największy bzik ...i pewnie będzie długo ...dlatego swoje wywody osłodze zdjęciami ...to nie moje zdjęcia ...nie na tym etapie ...to wynorane w necie i magazynach inspiracje i tylko jako takie sa tu pokazane. Jeżeli ktoś odnajdzie tu coś swojego i poczuje że nie zgadza sie z tym prosze o sygnał napewno zaraz usune.Przy okazji dodam, że zawsze tam gdzie przytomnie zapisałam źródło podaje je.

stare drzwi ...piekne i mam do nich słabość


















Urządzenie domu to proces…w czasie, którego wciąz zadaje sobie pytania:

jak połączyć: to co mi się podoba z duchem czasu, potrzebą miejsca i ludzi w tym miejscu ......

jak z tego co z taką pasją śledzę wziąć to co dobre dla mnie i jak wreszcie utrzymać się konsekwentnie w jednym trzymającym całość w kupie stylu...??????(jeszcze o stylach mając mgliste pojecie )

wspominałam już o najważniejszym ....jak pogodzić to z możliwościami finansowymi ....????!!!!!!!

Od wielu lat maniakalnie kolekcjonuje magazyny wnętrzarskie, przekopuje Internet …drukuje, wycinam szczegóły, które zwracają moją uwagę …detale …meble …porady w stylu „zrób to sam” … potem to leży …ja wracam oglądam …

moja inspiracja nr 1 ...angielski dom stworzony w duchu prowansalskim
Fotografie: Christopher Drake/Redcover.com "Weranda" 3/2007




















Przyznam że początkowo to była bardzo chaotyczna i przypadkowa działalność. Po latach doszłam do pewnych wniosków i systemowych rozwiązań …a całe to zbieractwo ma pomóc mi stworzyć wnętrze moje …z tymi wszystkimi drobiazgami, o których sama nie wiem, że je kocham w stylu jakimś - mieszanym – ale opanowanym.

kuchnia z domu inspiracji nr 1


















Inspiracje zbieram ...segreguje pomieszczeniami ..........analizuje zbiory ...i szukam podobieństw ...jak je znajdę wtedy wiem ..jak powtarza się lustro gigant w pomieszczeniach o różnej stylistyce tzn., że widziałam lustro przede wszystkim …i to ono jest mi potrzebne.

to wciąż ten dom ...inspiracja nr 1





















Mam nadzieję, że to pomoże mi ...wyjść z labiryntu stylów ....tyle jest rzeczy pięknych w tak odmiennych klimatach .....wybranie ze smakiem tych kilku dla siebie to duża sztuka i bardzo trudna, potrzebna jest taka „piosenka przewodnia” (pamiętacie Ally …roztargniona prawniczkę) …domu, która jak klamra zepnie wszystkie pomieszczenia.

świetliście ...elegancko...biało...















Wiem że wiele z tych inspiracji to pułap z rozrzedzonym powietrzem i zapiera dech w piersi ...........ale kontakt z pięknem uszlachetnia ...rozbudza wyższą estetykę i od samego patrzenia nabieramy gracji i swobody w tworzeniu…. no a wiele można przerobić ...zrobić ....pokombinować ....

W moim domku mieszkam 6 lat …wprowadzałam się do wnętrz w stanie surowym …była podłoga …ściany i w zasadzie nic więcej bo starych mebli nie chciałam …a na nowe nie było. Wtedy byłam smutna …później odnalazłam w tym pozytyw i literackie ujęcie tego co czuje w takiej tam sobie babskiej literaturze:
"Aby znosić frustracje nabywcy trzeba mieć plan i oswoić wnętrze tylko dla siebie .....powoli oswajaj przestrzeń, bądź taktowna, przedstaw się a dom się odwdzięczy."..
Mayes Frances "Pod słońcem Toskanii. U siebie we Włoszech"

wynorane ...przydasie ...
















Nic ująć…nic dodać …potrzebowałam trochę czasu na otrzepanie się po budowie, odnalezieniu spokoju i teraz już bardziej dojrzale patrzę na mój azyl.

I tak samo ważna …a może ważniejsza odwaga do stworzenia mojego niepowtarzalnego wnętrza … odwaga na spełnienie marzeń a nie na oswojenie ich do ogólnie przyjętych …niby nic a baaardzo trudne ….

odważny gadżet ...czy bezpieczny kumpel ...mleka nie wypije
Art&Décoration

I tak wnętrzarsko zakręcona aktualnie kocham :

stare nadruki ...









…shabby chic ……tę wytworną ..niedbałą niby, białą prowizorkę ..jej przecierki …ducha czasu ..naturalność …drukowane poduchy …pojemniki …

moje wymarzone mebelki ...zwłaszcza komoda ...





















…i żeby nie było za słodko …industrial …w detalu …
…a nie byłabym kobietą gdybym nie marzyła gdzieś tam po cichu o nutce glamour …
naturalnie i wytwornie ...a widzicie te świeczniki na drugim planie ?


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
omen ...zdjęcia mnie nie słuchają ...wyskakują z ramek (nie wiem czemu je mam ...nie chcę ich ...ale nie moge się ich pozbyć) ...wydłużają ....ale zostawiam to ...poległam

4 komentarze:

  1. Ale pieknie na tych zdjęciach! Inspiracja n.1 zapiera dech w piersiach. Chyba największe wrażenie zrobiło na mnie biurko na 5 zdjęciu, jest niesamowite.
    Idę jeszcze popodziwiać........i pomarzyć.........

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne wnętrza:-)
    Rzeczywiście, warto pomarzyć...;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wnętrza po prostu w moim stylu! Idealny wybór.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też tak mam, podobają mi się ascetyczne białe wnętrza skandynawskie, słodkie dodatki z koronkami w stylu vintage a także bogate, pałacowe glamour ... pozdrawiam,Ewa p.s. fajny blog :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ... Iza :)

Related Posts with Thumbnails